Hoe verdien je geld met TikTok?

Deze applicatie begon ooit voor generatie Z. Ondertussen is TikTok in korte tijd uitgegroeid tot een platform met meer dan 1 miljard gebruikers. Veel bedrijven en beroemdheden hebben de potentie van dit social media kanaal ontdekt. Dit is waarom merken als Chipotle, ELF Cosmetics en beroemdheden als Will Smith nu op TikTok posten om dit publiek te bereiken.

Als je nog niet bekend bent met Tiktok: Het is een social media applicatie die snel zijn weg tot populariteit heeft gevonden. Het is de nummer 7 meest gedownloade applicatie en is meer dan 1,5 miljard keer gedownload. Op het platform kunnen mensen korte video’s uploaden die tussen de 15 en 60 seconden duren. Op deze video’s doen ze dingen die populair zijn onder het publiek zoals lip-syncing en stunts. Millennials en zelfs mensen die tussen 40 en 50 jaar oud zijn kijken op dit platform en creëren er content op. TikTok is zeker weten een applicatie die je niet wilt negeren. 

In dit artikel zullen we kijken naar 5 verschillende manieren om geld te verdienen als TikTok content creëerder. 

1. Verdien geld met donaties

Als contentcreator, wanneer je meer dan 1000 volgers hebt, geeft TikTok je de mogelijkheid live te kunnen gaan. Je volgers kunnen coins kopen en deze doneren wanneer je live gaat op TikTok. Deze coins kunnen omgezet worden naar diamonds. Wanneer je met je donaties 10.000 diamonds verzameld hebt, kan je ze uit laten betalen. Dit kan simpelweg geregeld worden via je PayPal account. Elke 10.000 diamonds staan gelijk aan $50. Je kan laten uitbetalen bij $50, wanneer je 10.000 diamonds hebt verdient. Voor 20.000 diamonds is dit $100, en ga zo maar door. TikTok heeft als vereiste dat je 18 jaar of ouder moet zijn om diamonds te kunnen ontvangen. Dit is een strategie die creators kunnen gebruiken om een beetje geld te verdienen. Maar je zou niet elke keer live moeten hoeven gaan wanneer je op TikTok bent. Ondanks dat je er niet super veel geld mee zult gaan verdienen op TikTok, is dit wel een beschikbare optie. 

 2. Wordt een TikTok Manager

Er zijn content creators die barsten van succes met miljoenen volgers, maar niet precies weten hoe ze TikTok kunnen zien als een bedrijf. Het kan zijn dat ze baat hebben bij een manager die ze in contact brengt met merken als Squarespace, Audible, Wix. Deze merken kunnen ruimte kopen om te adverteren, en op deze manier hun bereik vergroten, op het populaire TikTok account. Als een manager, zul je de tussenpersoon worden die ze aan sponsoren verbindt. En deze sponsoren zullen weer betalen om hun producten te adverteren aan de volgers. Idealiter zou je de persoon worden die de zakelijke kant regelt. Daarbij kan je denken aan het vinden van sponsoren, het bedenken van campagnes en het regelen van deals voor beide online en live evenementen. 

Deze managers verdienen 15% tot 20%, wat de normale industrie norm is voor deals met merken. Bijvoorbeeld: Je kan advertentieruimte verkopen op je client’s TikTok account aan een bedrijf voor vijfduizend dollar per video. Als manager van deze deal, zal je 15% van dit bedrag krijgen, wat $750 is voor niet al teveel werk. Een voorbeeld van een professioneel TikTok consultant is Sean Young van @seanseacetv, die meer dan $10,000 per maand verdient. Dit is een nieuwe kans die zich ontwikkelt op TikTok, aangezien videomakers hun publiek uitbreiden naar aanzienlijke aantallen. Zij hebben vaak hulp nodig om verbinding te kunnen maken met merken.

3. Creëer je eigen merk deals. 

Als alternatief kan je je persoonlijke TikTok publiek laten groeien naar gigantische aantallen. Je kan vervolgens contact zoeken met je favoriete merken om een brand deal proberen te sluiten. Wanneer je bijvoorbeeld een groot aantal volgers hebt, kan je contact zoeken met Coca-Cola. Vervolgens bied je ze aan voor $1,000 een TikTok video op te nemen waar je een blikje Coca-Cola drinkt. 

Net als dit voorbeeld, met een groot publiek en aantal volgers, kan je op zoek gaan naar merken die jou zouden willen betalen voor advertentie ruimte op je pagina. Micro-influencers of degenen die geen miljoenen volgers hebben, hebben ook de mogelijkheid om brand deals te vinden. Met een kleiner account, zul je moeten starten met kleinere merken en lokale bedrijven. Bied ze een creatief pakket van hoe jij hun producten kan verwerken in je TikTok video’s, tegen (redelijke) compensatie. Acht van de tien keer zullen bedrijven toezeggen. Dit doordat ze vaak op zoek zijn naar unieke mogelijkheden om te kunnen adverteren. 

4. Leer creators hoe ze succes krijgen op TikTok

Er zijn veel creators die graag willen groeien tot een TikTok pagina met miljoenen volgers. Echter weten ze vaak niet hoe ze dit kunnen doen. Pak deze mogelijkheid door mede creators te leren hoe ze hun volgersaantal kunnen laten groeien. Leer ze over hoe ze viral video’s creëren, hoe ze aantrekkelijk worden voor miljoenen mensen en hoe ze geld met hun pagina kunnen verdienen. Neem je tijd om je te specialiseren tot een expert binnen het laten groeien van je TikTok account. Wanneer je een expert wordt, kan je $100 of meer vragen voor je coaching diensten. Er ligt ook nog een grote kans om je expertise op te schalen. Je kan bijvoorbeeld een online cursus creëren waar je leert hoe je een succesvol TikTok account bouwt. 

5. Verkoop Merchandise producten

Wanneer je trouwe volgers hebt, kan je starten met het designen van je eigen merchandise. Gelukkig bieden talloze platforms zoals Merch by Amazon en Zazzle voor alle logistiek. Bijvoorbeeld bij je ontwerp op producten zetten en deze vervolgens naar je kopers te sturen. Voor een kleine vergoeding per verkocht item, zorgen deze websites voor al het harde werk. Je hoeft alleen maar traffic te sturen naar je product pagina voor verkoop. Start op deze platforms met simpele en autentieke designs die passen op t-shirts, mokken, petten, telefoonhoesjes en nog meer.

Conclusie

TikTok is zeker een applicatie waarop je geld kan verdienen. Als je maar open staat om te leren hoe dit platform werkt en doorzet om te doen wat nodig is. Het potentieel om geld te verdienen met de bovengenoemde ideeën is enorm. Dit, omdat het platform dagelijks nieuwe bezoekers ontvangt. 

Naarmate je account zal groeien, is het raadzaam om te diversifiëren. Dit doe je door het verkeer op je TikTok account naar je Instagram en andere social media accounts te sturen. Zo voorkom je dat je al je eieren in één mand stopt. Bijkomend is ook nog dat je je volgers op andere social media pagina’s laat groeien.

TikTok is erg nieuw, en toch zeggen statistieken dat er dagelijks meer dan 1 miljoen video’s worden bekeken. Er is plaats voor iedereen! Wacht niet, begin vandaag met het plannen van je strategie voor het genereren van inkomsten!

Blijf op de hoogte!

Ontvang eens per tijd de laatste tips en adviezen in overzichtelijke e-mails. Gratis in te schrijven en gemakkelijk af te melden!